Periodontologia Gdańsk - Titanium Dental

Periodontologia

Umów się dzwoniąc pod nr tel +48 607 516 663 lub majlowo na rejestracja@titaniumdental.pl

Periodontologia w Titanium Dental Gdańsk – kompleksowa opieka medyczna dla Twojej jamy ustnej

Periodontologia jest działem stomatologii, którego głównym przedmiotem zainteresowania jest diagnozowanie oraz leczenie chorób i innego rodzaju problemów przyzębia, jak również tkanek otaczających ząb i znajdujących się w jego pobliżu.

Periodontologia zapewnia fachową pomoc w przypadku przykrych schorzeń w obrębie jamy ustnej. Pamiętajmy, że bagatelizowane choroby przyzębia mogą doprowadzić nawet do utraty zębów! Sygnałem alarmowym do podjęcia leczenia jest stan zapalny wewnątrz jamy ustnej wywoływany przez bakterie powstałe na skutek znaczących ubytków próchniczych lub  warstwy kamienia nazębnego pokrywającego zęby. Zarazki w jamie ustnej wiodą do nadmiernego wytwarzanie kwasu, który w niekorzystny sposób oddziałuje na szkliwo zębowe.

Jak leczyć periodontopatie?

Lekarz periodontolog dostosowuje właściwe, indywidualne leczenie dla każdego przypadku. W pierwszej kolejności konieczne jest pozbycie się kamienia nazębnego i osadu z zębów, co przyczyni się do załagodzenia stanu zapalnego. Następnie stomatolog podejmuje czynności, które mają za zadanie regenerację kości oraz tkanek przyzębia.

Kiedy warto udać się do periodontologa?

Do najbardziej charakterystycznych objawów chorób przyzębia zaliczamy krwawienie z dziąseł (również w trakcie szczotkowania zębów!), nieprzyjemny zapach z ust (jak też nieprzyjemny posmak w ustach), widoczne odsłonięcie szyjek zębowych oraz bolesną wrażliwość dziąseł na dotyki oraz ciepło i zimno.

Co przyczynia się do powstawania periodontopatii?

Kluczem do utrzymania zdrowia zębów i dziąseł jest odpowiednia profilaktyka stomatologiczna. Następujące czynniki mogą prowadzić do występowania niebezpiecznych chorób przyzębia:

• Niewłaściwa higiena jamy ustnej,
  • nieodpowiednia, bogata w cukry, lecz uboga w minerały i witaminy dieta,
  • zmiany hormonalne,
  • stosowanie używek (palenie tytoniu, spożywanie alkoholu i dużych ilości kawy).

Periodontologia – odwiedź nasz gabinet i pozwól, aby najwyższej klasy specjaliści zadbali o zdrowie Twojej jamy ustnej.

Szanowni Klienci Kliniki Titanium Dental, Dbając o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych i szanując Państwa prawo do informacji o sposobie przetwarzania danych, informujemy że Klinika Titanium Dental wdrożyła przepisy RODO. Jednocześnie przesyłamy w załączeniu przystępną informację dotyczą zasad przetwarzania Państwa danych osobowych oraz praw, jakie Państwu przysługują w związku z tym przetwarzaniem. Informacja dostępna jest również na stronie https://titaniumdental.pl w zakładce Ochrona danych osobowych. Czytaj więcej