Chirurgia

Chirurgia stomatologiczna zajmuje się leczeniem chirurgicznym zębów, kości szczęk oraz tkanek miękkich. Zabiegi z tej dziedziny często przygotowują pacjenta do wszczepienia i​mplantu.​

Wszystkie zabiegi przeprowadzamy w znieczuleniu, dlatego są całkowicie bezbolesne. Komfort pacjentów jest dla nas niezwykle ważny.

Witam,

Właśnie minęły 24 godziny od zabiegu ek…. Eh – od wyrwania mojego zęba 🙂 Wszystko się pięknie goi i nie odczuwam żadnego dyskomfortu. Chciałbym Wam podziękować, bo do tej pory miałem różne przygody z gabinetami stomatologicznymi i co tu dużo mówić… – stres był duży. Wizyta u dentysty zawsze mi się kojarzyła z tym zapachem borowania i nieznośnym hałasem. Pan Maciej dla odmiany zaserwował mi utwór „Welcome To The Jungle” więc nie mogło się nie uda. Sam zabieg był mega błyskawiczny, bezbolesny i bezstresowy. Będę Was polecał z całego serca!

PS. Aktualizacja. Mija 25 godzina od zabiegu. Mogę już papieroska? 😀

Adam

Atraumatyczne usuwanie zębów

W naszej ​klinice stomatologicznej wykonujemy atraumatyczne usuwanie zębów, wykorzystując osiągnięcia mikrochirurgii. Metoda ta zyskuje szczególne znaczenie przed zabiegiem implantacji. Ekstrakcja przeprowadzana jest w sposób minimalizujący naruszenie tkanek, maksymalnie chroniący kości a także nienaruszający wyrostka zębodołowego. Podczas zabiegu stomatolog wykorzystuje mikroskop, dzięki czemu osiąga niezwykłą dokładność działania. W rezultacie rany pozabiegowe są mniejsze niż po klasycznej ekstrakcji, szybciej się goją, zostaje zachowana także odpowiednia estetyka.

Augmentacja kości

W przypadku, gdy doszło do zaniku kości, należy przeprowadzić zabieg augmentacji czyli odbudowy kości. Augmentacja jest często wykorzystywana w implantologii i​ umożliwia powodzenie zabiegu wszczepienia implantu.​​ Stosuje się następujące metody odbudowy: sterowaną regenerację kości oraz podniesienie dna zatoki szczękowej.

Sterowana regeneracja kości

Sterowana regeneracja kości korzysta z preparatów kościotwórczych oraz kościozastępczych. Te budują podstawę dla tkanki kostnej, która ma się odtworzyć i uzupełnić ubytek kostny. Chirurg nacina dziąsło i odsłania kość, po czym w odpowiednim miejscu aplikuje materiał kościotwórczy. Zakłada membranę, która chroni to miejsce podczas procesu regeneracji. Gdy kość zostanie odbudowana, pole zabiegowe zostaje ponownie otwarte i przysłonięte dziąsłem.

Podniesienie dna zatoki szczękowej

Inny zabieg wykonywany przed wszczepieniem i​mplantu t​o podniesienie dna zatoki szczękowej. Oddziela on zatoki nad górnymi zębami od korzeni zębów. W tym wypadku materiał kościotwórczy umieszcza się między dnem zatoki, a granicą kości wyrostka zębodołowego. Pogrubia to kość Pacjenta, w której można bezpiecznie umieścić i​mplant.​

Ekstrakcja zęba

Do zabiegów chirurgicznych zalicza się także ekstrakcję zębów, w tym zatrzymanych ósemek.​ Usunięcie zęba przeprowadzane jest w znieczuleniu, dlatego Pacjent podczas zabiegu (który trwa krótko), nie odczuwa bólu ani dyskomfortu. Zabieg poprzedza ​zdjęcie RTG.​ Stomatolog luzuje ząb w zębodole, usuwa go, po czym miejsce zostaje zszyte. Zawsze przekazujemy Pacjentom szczegółowe instrukcje pozabiegowe.

Resekcja wierzchołka korzenia

W naszej ​klinice stomatologicznej wykonujemy też resekcję wierzchołka korzenia. Zabieg przeprowadzany jest, gdy zmiany okołowierzchołkowe przekraczają 10 mm bądź, gdy w szczycie wierzchołka obumarłego zęba rozwinął się stan zapalny. Chirurg nacina śluzówkę tuż przy wierzchołku, wycina chory fragment i okienko kostne. Następnie konieczne jest wypełnienie kanału kościozastępczym materiałem.

Chirurgia szczękowa Gdańsk

Chirurgia stomatologiczna zajmuje się diagnozowaniem i zabiegowym leczeniem patologii w obrębie jamy ustnej. Zabiegi z tej dziedziny kojarzone są zwykle z chirurgicznym usuwaniem ósemek, wszczepianiem implantów, wycinaniem kaptura dziąsłowego czy podcinaniem wędzidełka u dzieci. Chirurgia szczękowa stanowi natomiast odrębny obszar działań, który obejmuje znacznie poważniejsze przypadki, takie jak: leczenie operacyjne chorób twarzy, jamy ustnej oraz układu kostnego twarzoczaszki. W Klinice Titanium Dental w Gdańsku wszystkie zabiegi wykonywane są w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym. Komfort naszych Pacjentów jest dla nas priorytetem!

Chirurgia stomatologiczna wspomaga ponadto inne obszary stomatologii, takie jak: protetyka, implantologia, periodontologia i endodoncja (leczenie kanałowe). Najpowszechniejszym zabiegiem z zakresu chirurgii stomatologicznej w naszej klinice w Gdańsku jest ekstrakcja, czyli usunięcie zęba. Oferujemy również kompleksowe usługi z pogranicza chirurgii szczękowej i chirurgii stomatologicznej.

Atraumatyczne usuwanie zębów

Zabieg z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć mikrochirurgii polega na delikatnym usunięciu zęba, przy zachowaniu minimalnych uszkodzeń dziąsła i kości. Atraumatyczna ekstrakcja zęba stosowana jest dość często w chirurgii stomatologicznej, przy okazji planowania zabiegu wszczepienia implantu. Stomatolog wykorzystuje mikroskop, który pozwala na niezwykłą precyzję działania, co w rezultacie sprawia, że rany pozabiegowe są mniejsze i szybciej się goją. Pacjent nie odczuwa bólu, a implantacja jest prostsza i daje lepszy efekt estetyczny.

Augmentacja – odbudowa kości

Augmentacja kości to kolejny zabieg z zakresu chirurgii stomatologicznej, wykonywany u Pacjentów z zanikiem kostnym. Przeprowadza się go zazwyczaj przed planowanym wszczepieniem implantów lub w przypadku paradontozy i chorób przyzębia. Metoda ta polega na wypełnieniu pojedynczych ubytków kości wyrostka zębodołowego, w celu możliwego zwiększenia jego wysokości i grubości. Tym sposobem udaje się zastosować implant stomatologiczny u znacznie szerszej grupy pacjentów. Najczęściej stosowane metody odbudowy w naszej klinice to sterowana regeneracja kości oraz podniesienie dna zatoki szczękowej.

Sterowana regeneracja kości

Choroby przyzębia (zapalenia dziąseł i zapalenia przyzębia) mogą prowadzić do nieodwracalnej utraty tkanek, jak również powodować objawy tzw. kieszeni przyzębnej. Metoda sterowanej regeneracji kości polega na korzystaniu z preparatów kościotwórczych i kościozastępczych, za pomocą których tworzy się odpowiednie “rusztowania” dla regenerującej się tkanki kostnej. Lekarz nacina dziąsło i odsłania kość, po czym aplikuje w odpowiednim miejscu materiał kościotwórczy. Następnie zakłada membranę chroniącą to miejsce podczas procesu regeneracji. Implantacja jest możliwa jedynie w przypadku niewielkiego zaniku kości, w skrajnych przypadkach jest przeprowadzana dopiero po upływie 6 – 9 miesięcy od zabiegu.

Podniesienie dna zatoki szczękowej

Wskazaniem do wykonania tego typu zabiegu jest leczenie implantologiczne u Pacjentów, którzy utracili zęby w bocznym odcinku szczęki lub posiadają nisko schodzące zatoki szczękowe. W zależności od warunków anatomicznych szczęki, zabieg można przeprowadzić na dwa sposoby: metodą otwartą i metodą zamkniętą. Każdy Pacjent ma inne potrzeby i uwarunkowania anatomiczne. W tym celu stosujemy rozszerzoną diagnostykę, by zaproponować optymalne i bezpieczne rozwiązanie z zakresu chirurgii stomatologicznej i chirurgii szczękowej.

Resekcja wierzchołka korzenia zęba

W przypadku braku możliwości przeprowadzenia ponownego leczenia kanałowego, przeprowadzany jest chirurgiczny zabieg polegający na odcięciu wierzchołka korzenia zęba wraz z usunięciem zmian zapalnych oraz zabezpieczeniem korzenia. W większości przypadków metoda ta pozwala na uratowanie zęba przed usunięciem i zapobiega powstawaniu ropni i torbieli. Wskazaniem do wykonania resekcji są zmiany okołowierzchołkowe przekraczające 10 mm, zmiany zapalne i złamanie korzenia w rejonie jego wierzchołka. Cały zabieg trwa około 60 minut. W pierwszej kolejności chirurg nacina śluzówkę w okolicy wierzchołka, wycina okienko kostne i za pomocą wiertła usuwa uszkodzony wierzchołek korzenia. Na koniec wypełnia kanał materiałem kościozastępczym i zszywa ranę powstałą w wyniku przeprowadzonej resekcji.

Chirurgiczne usuwanie ósemek

Ekstrakcja ósemek, czyli zębów mądrości, przeprowadzana jest z zastosowaniem znieczulenia miejscowego, dzięki czemu Pacjent nie odczuwa bólu ani dyskomfortu. Przed zabiegiem konieczne jest wykonanie zdjęcia RTG, co pozwoli na ocenę trudności i wyeliminowanie skutków ubocznych. Wskazaniem do chirurgicznego usunięcia ósemek jest tzw. zatrzymanie się zębów w kości, ich nieprawidłowy wzrost oraz stan zapalny dziąseł otaczających zęby mądrości. Są one najbardziej narażone na próchnicę ze względu na dalekie położenie w łuku zębowym, co znacznie utrudnia utrzymywanie prawidłowej higieny jamy ustnej.

Nasze usługi

• Ekstrakcja zęba

usunięcie zęba przy zastosowaniu atraumatycznej metody dzięki czemu zabieg jest minimalnie inwazyjny i zapewnia szybsze i lepsze gojenie.

• Ekstrakcja pod implant

usunięcie, czop kolagenowy, membrana oraz szycie.

• Wydłużenie chirurgiczne korony

usunięcie nadmiaru tkanki dziąseł, aby wydłużyć ich wygląd i wyrzeźbić linię dziąseł.

Indywidualna proteza stała na 4 implantach w jeden dzień już za 25 tysięcy złotych!!!

Jeden dzień Twojego życia wystarczy na  metamorfozę  w kilku krokach : Konsultacja w oparciu o wykonane zdjęcia Tomografii komputerowej ( posiadamy na miejscu najnowocześniejszą aparaturę) – dobranie odpowiednich implantów oraz komponentów do nowej protezy Pobranie wycisków i wstępna analiza – wykonywanie wstępnej indywidualnej  protezy na miejscu przez technika w oparciu o wytyczne  Pacjenta np. jaki

Higienizacja zębów Guided Biofilm Therapy

minimalnie inwazyjny i maksymalnie zapobiegawczy GBT jest najnowocześniejszym protokołem higieny skoncentrowanym na pacjencie specjalna końcówka piezo bez bólu  oryginalny szwajcarski produkt stworzony dla samodzielnego stanowiska do profilaktyki Dlaczego GBT? Rewolucja w profesjonalnej profilaktyce stomatologicznej Zdrowa jama ustna = zdrowy pacjent Protokół udowodniony naukowo = najlepsze rezultaty kliniczne. GBT zmniejsza ryzyko próchnicy, zapalenia dziąseł i przyzębia Pacjenci

Korony Cerec

Korona zębowa już na jednej wizycie to komfortowe leczenie w zasięgu Twojej ręki. Przyjdź na wizytę i już po godzinie zyskaj nowy uśmiech skrojony specjalnie dla Ciebie.

Protetyka

Uśmiech bez ubytków zębowych ma znaczenie nie tylko estetyczne, ale przede wszystkim zdrowotne.

Stomatologia
zachowawcza

Stomatologia zachowawcza leczy skutki próchnicy zębów z wykorzystaniem uzupełnień, zwanych także plombami.

Wizyty u higienistki

Regularne wizyty higienizacyjne wpływają na jakość i trwałość każdego leczenia stomatologicznego oraz na piękny i zdrowy uśmiech.

Aparat ortodontyczny – Ortodoncja

Prawidłowe kontakty między zębami to nie tylko piękny uśmiech, ale również właściwe działanie stawów i mięśni, które poruszają żuchwą.

Periodontologia

Diagnozowanie oraz leczenie chorób przyzębia, jak również tkanek otaczających ząb i znajdujących się w jego pobliżu.

Licówki

Jeden z najszybszych sposobów na korekcję wyglądu uzębienia.

Wybielanie zębów

Wybielanie przeprowadzane jest pod nadzorem profesjonalnej i wykwalifikowanej higienistki.