Dłutowanie usuwanie ósemki Gdańsk - Chirurgia - Titanium Dental

Chirurgia

Ekstrakcja zęba - usunięcie zęba przy zastosowaniu atraumatycznej metody dzięki czemu zabieg jest minimalnie inwazyjny i zapewnia szybsze i lepsze gojenie

250zł

Umów się dzwoniąc pod nr tel +48 607 516 663 lub majlowo na rejestracja@titaniumdental.pl

Chirurgia stomatologiczna zajmuje się leczeniem chirurgicznym zębów, kości szczęk oraz tkanek miękkich. Zabiegi z tej dziedziny często przygotowują pacjenta do wszczepienia i​mplantu.​

Wszystkie zabiegi przeprowadzamy w znieczuleniu, dlatego są całkowicie bezbolesne. Komfort pacjentów jest dla nas niezwykle ważny.

Atraumatyczne usuwanie zębów

W naszej ​klinice stomatologicznej wykonujemy atraumatyczne usuwanie zębów, wykorzystując osiągnięcia mikrochirurgii. Zyskuje ono szczególne znaczenie przed zabiegiem implantacji. Ekstrakcja przeprowadzana jest w sposób minimalizujący naruszenie tkanek, maksymalnie chroniący kości i pozostawia nienaruszony wyrostek zębodołowy. Podczas zabiegu stomatolog wykorzystuje mikroskop, dzięki czemu osiąga niezwykłą dokładność działania. W rezultacie rany pozabiegowe są mniejsze niż po klasycznej ekstrakcji, szybciej się goją, zostaje zachowana także odpowiednia estetyka.

Augmentacja kości

W przypadku, gdy doszło do zaniku kości, należy przeprowadzić zabieg augmentacji czyli odbudowy kości. Augmentacja jest często wykorzystywana w i​mplantologii i​umożliwia powodzenie zabiegu wszczepienia i​mplantu.​ Stosuje się następujące metody odbudowy: sterowaną regenerację kości oraz podniesienie dna zatoki szczękowej.

Sterowana regeneracja kości

Sterowana regeneracja kości korzysta z preparatów kościotwórczych oraz kościozastępczych. Te budują podstawę dla tkanki kostnej, która ma się odtworzyć i zapełnić ubytek kostny. Chirurg nacina dziąsło i odsłania kość, po czym w odpowiednim miejscu aplikuje materiał kościotwórczy. Zakłada membranę, która chroni to miejsce podczas procesu regeneracji. Gdy kość zostanie odbudowana, pole zabiegowe zostaje ponownie otwarte i przysłonięte dziąsłem.

Podniesienie dna zatoki szczękowej

Inny zabieg wykonywany przed wszczepieniem i​mplantu t​o podniesienie dna zatoki szczękowej. Oddziela on zatoki nad górnymi zębami od korzeni zębów. W tym wypadku materiał kościotwórczy umieszcza się między dnem zatoki, a granicą kości wyrostka zębodołowego. Pogrubia to kość pacjenta, w której można bezpiecznie umieścić i​mplant.​

Ekstrakcja zęba

Do zabiegów chirurgicznych zalicza się także ekstrakcję zębów, w tym zatrzymanychósemek.​ Usunięcie zęba przeprowadzane jest w znieczuleniu, dlatego pacjent podczas zabiegu (który trwa krótko), nie odczuwa bólu ani dyskomfortu. Zabieg poprzedza ​zdjęcie RTG.​ Stomatolog luzuje ząb w zębodole, usuwa go, po czym miejsce zostaje zszyte. Zawsze przekazujemy pacjentom szczegółowe instrukcje pozabiegowe.

Dłutowanie ósemki

Z kolei zabieg usunięcia zatrzymanych ósemek, czyli ​dłutowanie ósemki,​wymaga odsłonięcia pola operacyjnego, by odkryć znajdujący się pod dziąsłem ząb. ​Ósemkaczęsto powoduje ból oraz zaburza estetykę uśmiechu, dlatego tak ważne jest jej usunięcie.

Resekcja wierzchołka korzenia

W naszej ​klinice stomatologicznej wykonujemy też resekcję wierzchołka korzenia. Zabieg przeprowadzany jest, gdy zmiany okołowierzchołkowe przekraczają 10 mm bądź, gdy w szczycie wierzchołka obumarłego zęba rozwinął się stan zapalny. Chirurg nacina śluzówkę tuż przy wierzchołku, wycina chory fragment i okienko kostne. Następnie konieczne jest wypełnienie kanału kościozastępczym materiałem.

Problematyczne ósemki? Mamy na nie sposoby

Ekstrakcja zębów mądrości, czyli usuwanie ósemek, jest zabiegiem niezwykle często przeprowadzanym w gabinetach stomatologicznych. Ósemki przez swoją specyfikę niosą nieliczne korzyści dla pacjenta, mogą natomiast być przyczyną dyskomfortu oraz licznych uciążliwych dolegliwości. Gdy ich skuteczne leczenie jest niemożliwe, lekarz stomatolog może podjąć decyzję o ekstrakcji zębów mądrości. Dzieje się to między innymi wtedy, gdy:

• Ósemki, wyrzynając się nieprawidłowo, przyczyniają się do powstawania wad zgryzu;
  • nieprawidłowy rozwój ósemek wywołuje choroby dziąseł;
  • istnieje ryzyko, że zarażone ósemki zainfekują inne zęby.

Ekspert z dziedziny chirurgii szczękowej przed podjęciem odpowiednich kroków przeprowadza staranny wywiad z pacjentem, informuje go o ewentualnych opcjach leczenia i, jeżeli jest to konieczne, zleca wykonanie zdjęcia tomograficznego.

Na czym polega usuwanie ósemek?

Zabieg ten, przy zachowaniu odpowiednich procedur, jest całkowicie bezbolesny. W znacznej części przypadków jest zbliżony do usuwania innych zębów. Jest tak szczególnie w przypadku górnych ósemek. Po ekstrakcji zęba zębodół zostaje odkażony, oczyszczony i opatrzony. Jeżeli jest to konieczne, lekarz stomatolog zaszywa miejsce zabiegowe.

W niektórych przypadkach niezbędne jest jednak dłutowanie zębów. Zabieg ten polega na nacięciu dziąsła, pod którym zatrzymał się ząb mądrości, odsłonięcie zęba specjalnymi wiertłami i usunięciu go. Po zabiegu chirurg stomatolog zaszywa ranę. Dłutowanie zęba okazuje się niezwykle skuteczne w przypadku zębów mądrości, które mają problem z prawidłowym wyrzynaniem.

Innym przypadkiem, w którym wymagane jest dłutowanie ósemki, jest utracenie przez zęba korony przy jednoczesnym zachowaniu korzeni w szczęce lub żuchwie. Dłutowanie ósemek jest skutecznym zabiegiem z zakresu chirurgii stomatologicznej, który pozwala uporać się z utrudniającymi życie codzienne dolegliwościami zębów mądrości.

Szanowni Klienci Kliniki Titanium Dental, Dbając o bezpieczeństwo Państwa danych osobowych i szanując Państwa prawo do informacji o sposobie przetwarzania danych, informujemy że Klinika Titanium Dental wdrożyła przepisy RODO. Jednocześnie przesyłamy w załączeniu przystępną informację dotyczą zasad przetwarzania Państwa danych osobowych oraz praw, jakie Państwu przysługują w związku z tym przetwarzaniem. Informacja dostępna jest również na stronie https://titaniumdental.pl w zakładce Ochrona danych osobowych. Czytaj więcej