Chirurgia

Chirurgia stomatologiczna zajmuje się leczeniem chirurgicznym zębów, kości szczęk oraz tkanek miękkich. Zabiegi z tej dziedziny często przygotowują pacjenta do wszczepienia i​mplantu.​

Wszystkie zabiegi przeprowadzamy w znieczuleniu, dlatego są całkowicie bezbolesne. Komfort pacjentów jest dla nas niezwykle ważny.

Witam,

Właśnie minęły 24 godziny od zabiegu ek…. Eh – od wyrwania mojego zęba :) Wszystko się pięknie goi i nie odczuwam żadnego dyskomfortu. Chciałbym Wam podziękować, bo do tej pory miałem różne przygody z gabinetami stomatologicznymi i co tu dużo mówić… – stres był duży. Wizyta u dentysty zawsze mi się kojarzyła z tym zapachem borowania i nieznośnym hałasem. Pan Maciej dla odmiany zaserwował mi utwór „Welcome To The Jungle” więc nie mogło się nie uda. Sam zabieg był mega błyskawiczny, bezbolesny i bezstresowy. Będę Was polecał z całego serca!

PS. Aktualizacja. Mija 25 godzina od zabiegu. Mogę już papieroska? :D

Adam

Atraumatyczne usuwanie zębów

W naszej ​klinice stomatologicznej wykonujemy atraumatyczne usuwanie zębów, wykorzystując osiągnięcia mikrochirurgii. Metoda ta zyskuje szczególne znaczenie przed zabiegiem implantacji. Ekstrakcja przeprowadzana jest w sposób minimalizujący naruszenie tkanek, maksymalnie chroniący kości a także nienaruszający wyrostka zębodołowego. Podczas zabiegu stomatolog wykorzystuje mikroskop, dzięki czemu osiąga niezwykłą dokładność działania. W rezultacie rany pozabiegowe są mniejsze niż po klasycznej ekstrakcji, szybciej się goją, zostaje zachowana także odpowiednia estetyka.

Augmentacja kości

W przypadku, gdy doszło do zaniku kości, należy przeprowadzić zabieg augmentacji czyli odbudowy kości. Augmentacja jest często wykorzystywana w implantologii i​ umożliwia powodzenie zabiegu wszczepienia implantu.​​ Stosuje się następujące metody odbudowy: sterowaną regenerację kości oraz podniesienie dna zatoki szczękowej.

Sterowana regeneracja kości

Sterowana regeneracja kości korzysta z preparatów kościotwórczych oraz kościozastępczych. Te budują podstawę dla tkanki kostnej, która ma się odtworzyć i uzupełnić ubytek kostny. Chirurg nacina dziąsło i odsłania kość, po czym w odpowiednim miejscu aplikuje materiał kościotwórczy. Zakłada membranę, która chroni to miejsce podczas procesu regeneracji. Gdy kość zostanie odbudowana, pole zabiegowe zostaje ponownie otwarte i przysłonięte dziąsłem.

Podniesienie dna zatoki szczękowej

Inny zabieg wykonywany przed wszczepieniem i​mplantu t​o podniesienie dna zatoki szczękowej. Oddziela on zatoki nad górnymi zębami od korzeni zębów. W tym wypadku materiał kościotwórczy umieszcza się między dnem zatoki, a granicą kości wyrostka zębodołowego. Pogrubia to kość Pacjenta, w której można bezpiecznie umieścić i​mplant.​

Ekstrakcja zęba

Do zabiegów chirurgicznych zalicza się także ekstrakcję zębów, w tym zatrzymanych ósemek.​ Usunięcie zęba przeprowadzane jest w znieczuleniu, dlatego Pacjent podczas zabiegu (który trwa krótko), nie odczuwa bólu ani dyskomfortu. Zabieg poprzedza ​zdjęcie RTG.​ Stomatolog luzuje ząb w zębodole, usuwa go, po czym miejsce zostaje zszyte. Zawsze przekazujemy Pacjentom szczegółowe instrukcje pozabiegowe.

Resekcja wierzchołka korzenia

W naszej ​klinice stomatologicznej wykonujemy też resekcję wierzchołka korzenia. Zabieg przeprowadzany jest, gdy zmiany okołowierzchołkowe przekraczają 10 mm bądź, gdy w szczycie wierzchołka obumarłego zęba rozwinął się stan zapalny. Chirurg nacina śluzówkę tuż przy wierzchołku, wycina chory fragment i okienko kostne. Następnie konieczne jest wypełnienie kanału kościozastępczym materiałem.

Chirurgia szczękowa Gdańsk

Chirurgia stomatologiczna zajmuje się diagnozowaniem i zabiegowym leczeniem patologii w obrębie jamy ustnej. Zabiegi z tej dziedziny kojarzone są zwykle z chirurgicznym usuwaniem ósemek, wszczepianiem implantów, wycinaniem kaptura dziąsłowego czy podcinaniem wędzidełka u dzieci. Chirurgia szczękowa stanowi natomiast odrębny obszar działań, który obejmuje znacznie poważniejsze przypadki, takie jak: leczenie operacyjne chorób twarzy, jamy ustnej oraz układu kostnego twarzoczaszki. W Klinice Titanium Dental w Gdańsku wszystkie zabiegi wykonywane są w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym. Komfort naszych Pacjentów jest dla nas priorytetem!

Chirurgia stomatologiczna wspomaga ponadto inne obszary stomatologii, takie jak: protetyka, implantologia, periodontologia i endodoncja (leczenie kanałowe). Najpowszechniejszym zabiegiem z zakresu chirurgii stomatologicznej w naszej klinice w Gdańsku jest ekstrakcja, czyli usunięcie zęba. Oferujemy również kompleksowe usługi z pogranicza chirurgii szczękowej i chirurgii stomatologicznej.

Atraumatyczne usuwanie zębów

Zabieg z wykorzystaniem najnowszych osiągnięć mikrochirurgii polega na delikatnym usunięciu zęba, przy zachowaniu minimalnych uszkodzeń dziąsła i kości. Atraumatyczna ekstrakcja zęba stosowana jest dość często w chirurgii stomatologicznej, przy okazji planowania zabiegu wszczepienia implantu. Stomatolog wykorzystuje mikroskop, który pozwala na niezwykłą precyzję działania, co w rezultacie sprawia, że rany pozabiegowe są mniejsze i szybciej się goją. Pacjent nie odczuwa bólu, a implantacja jest prostsza i daje lepszy efekt estetyczny.

Augmentacja – odbudowa kości

Augmentacja kości to kolejny zabieg z zakresu chirurgii stomatologicznej, wykonywany u Pacjentów z zanikiem kostnym. Przeprowadza się go zazwyczaj przed planowanym wszczepieniem implantów lub w przypadku paradontozy i chorób przyzębia. Metoda ta polega na wypełnieniu pojedynczych ubytków kości wyrostka zębodołowego, w celu możliwego zwiększenia jego wysokości i grubości. Tym sposobem udaje się zastosować implant stomatologiczny u znacznie szerszej grupy pacjentów. Najczęściej stosowane metody odbudowy w naszej klinice to sterowana regeneracja kości oraz podniesienie dna zatoki szczękowej.

Sterowana regeneracja kości

Choroby przyzębia (zapalenia dziąseł i zapalenia przyzębia) mogą prowadzić do nieodwracalnej utraty tkanek, jak również powodować objawy tzw. kieszeni przyzębnej. Metoda sterowanej regeneracji kości polega na korzystaniu z preparatów kościotwórczych i kościozastępczych, za pomocą których tworzy się odpowiednie “rusztowania” dla regenerującej się tkanki kostnej. Lekarz nacina dziąsło i odsłania kość, po czym aplikuje w odpowiednim miejscu materiał kościotwórczy. Następnie zakłada membranę chroniącą to miejsce podczas procesu regeneracji. Implantacja jest możliwa jedynie w przypadku niewielkiego zaniku kości, w skrajnych przypadkach jest przeprowadzana dopiero po upływie 6 – 9 miesięcy od zabiegu.

Podniesienie dna zatoki szczękowej

Wskazaniem do wykonania tego typu zabiegu jest leczenie implantologiczne u Pacjentów, którzy utracili zęby w bocznym odcinku szczęki lub posiadają nisko schodzące zatoki szczękowe. W zależności od warunków anatomicznych szczęki, zabieg można przeprowadzić na dwa sposoby: metodą otwartą i metodą zamkniętą. Każdy Pacjent ma inne potrzeby i uwarunkowania anatomiczne. W tym celu stosujemy rozszerzoną diagnostykę, by zaproponować optymalne i bezpieczne rozwiązanie z zakresu chirurgii stomatologicznej i chirurgii szczękowej.

Resekcja wierzchołka korzenia zęba

W przypadku braku możliwości przeprowadzenia ponownego leczenia kanałowego, przeprowadzany jest chirurgiczny zabieg polegający na odcięciu wierzchołka korzenia zęba wraz z usunięciem zmian zapalnych oraz zabezpieczeniem korzenia. W większości przypadków metoda ta pozwala na uratowanie zęba przed usunięciem i zapobiega powstawaniu ropni i torbieli. Wskazaniem do wykonania resekcji są zmiany okołowierzchołkowe przekraczające 10 mm, zmiany zapalne i złamanie korzenia w rejonie jego wierzchołka. Cały zabieg trwa około 60 minut. W pierwszej kolejności chirurg nacina śluzówkę w okolicy wierzchołka, wycina okienko kostne i za pomocą wiertła usuwa uszkodzony wierzchołek korzenia. Na koniec wypełnia kanał materiałem kościozastępczym i zszywa ranę powstałą w wyniku przeprowadzonej resekcji.

Chirurgiczne usuwanie ósemek

Ekstrakcja ósemek, czyli zębów mądrości, przeprowadzana jest z zastosowaniem znieczulenia miejscowego, dzięki czemu Pacjent nie odczuwa bólu ani dyskomfortu. Przed zabiegiem konieczne jest wykonanie zdjęcia RTG, co pozwoli na ocenę trudności i wyeliminowanie skutków ubocznych. Wskazaniem do chirurgicznego usunięcia ósemek jest tzw. zatrzymanie się zębów w kości, ich nieprawidłowy wzrost oraz stan zapalny dziąseł otaczających zęby mądrości. Są one najbardziej narażone na próchnicę ze względu na dalekie położenie w łuku zębowym, co znacznie utrudnia utrzymywanie prawidłowej higieny jamy ustnej.

Nasze usługi

• Ekstrakcja zęba

usunięcie zęba przy zastosowaniu atraumatycznej metody dzięki czemu zabieg jest minimalnie inwazyjny i zapewnia szybsze i lepsze gojenie.

• Ekstrakcja pod implant

usunięcie, czop kolagenowy, membrana oraz szycie.

• Wydłużenie chirurgiczne korony

usunięcie nadmiaru tkanki dziąseł, aby wydłużyć ich wygląd i wyrzeźbić linię dziąseł.