Dłutowanie Usuwanie ósemki Gdańsk - Titanium Dental
Rejestracja wizyty

Usuwanie ósemki

Problematyczne ósemki? Mamy na nie sposoby

Ekstrakcja zębów mądrości, czyli usuwanie ósemek, jest zabiegiem niezwykle często przeprowadzanym w gabinetach stomatologicznych. Ósemki przez swoją specyfikę niosą nieliczne korzyści dla pacjenta, mogą natomiast być przyczyną dyskomfortu oraz licznych uciążliwych dolegliwości. Gdy ich skuteczne leczenie jest niemożliwe, lekarz stomatolog może podjąć decyzję o ekstrakcji zębów mądrości. Dzieje się to między innymi wtedy, gdy:

• Ósemki, wyrzynając się nieprawidłowo, przyczyniają się do powstawania wad zgryzu;
  • nieprawidłowy rozwój ósemek wywołuje choroby dziąseł;
  • istnieje ryzyko, że zarażone ósemki zainfekują inne zęby.

Ekspert z dziedziny chirurgii szczękowej przed podjęciem odpowiednich kroków przeprowadza staranny wywiad z pacjentem, informuje go o ewentualnych opcjach leczenia i, jeżeli jest to konieczne, zleca wykonanie zdjęcia tomograficznego.

Na czym polega usuwanie ósemek?

Zabieg ten, przy zachowaniu odpowiednich procedur, jest całkowicie bezbolesny. W znacznej części przypadków jest zbliżony do usuwania innych zębów. Jest tak szczególnie w przypadku górnych ósemek. Po ekstrakcji zęba zębodół zostaje odkażony, oczyszczony i opatrzony. Jeżeli jest to konieczne, lekarz stomatolog zaszywa miejsce zabiegowe.

W niektórych przypadkach niezbędne jest jednak dłutowanie zębów. Zabieg ten polega na nacięciu dziąsła, pod którym zatrzymał się ząb mądrości, odsłonięcie zęba specjalnymi wiertłami i usunięciu go. Po zabiegu chirurg stomatolog zaszywa ranę. Dłutowanie zęba okazuje się niezwykle skuteczne w przypadku zębów mądrości, które mają problem z prawidłowym wyrzynaniem.

Innym przypadkiem, w którym wymagane jest dłutowanie ósemki, jest utracenie przez zęba korony przy jednoczesnym zachowaniu korzeni w szczęce lub żuchwie. Dłutowanie ósemek jest skutecznym zabiegiem z zakresu chirurgii stomatologicznej, który pozwala uporać się z utrudniającymi życie codzienne dolegliwościami zębów mądrości.

Dłutowanie ósemki

Z kolei zabieg usunięcia zatrzymanych ósemek, czyli ​dłutowanie ósemki,​wymaga odsłonięcia pola operacyjnego, by odkryć znajdujący się pod dziąsłem ząb. ​Ósemkaczęsto powoduje ból oraz zaburza estetykę uśmiechu, dlatego tak ważne jest jej usunięcie.